" F l o w e r "

flower
WELCOME TO MY LITTLE BLOG. Dashboard | +Follow


Hai Welcome Here


" Somedays I just have to create My own sunshines :) "

We can chatting here





#Tips dekat Univ}
Sunday, January 17, 2016 | 1/17/2016 10:34:00 AM | 0Comment


hai geng,, sep sikit,,,
 pepagi aku da mengomel kat sini kan..pepagi buta juga aku dah bangun duk mengadap laptop dgn rmbut serabai nye dengan tak mandi nye semata-mata satu perkara.. dftar subjek online...




Kalo kat UTHM setiap sem dftar subjek online..subjek ape ko nak ambik tuk next next sem..x main laa dftar subjek manual ..haha.. kecuali melebihi 18 kredit.. setiap sem semua budak2 duk mengadap depan laptop pikir subjek ape seksyen ape nak masuk.. klo dftar subjek online ni pagi2 buta dah mengadap laptop nak menunggu sistem bukak...setiap kali dftar subjek mesti ade peperangan antara tetikus dgn internet.. line lmbp sikit cnfirm ko x kan dapat dftar subjek yg ko nak atau seksyen tu penuh...


aku bagi tips cara2 nak cepat atau pantas dftar subjek tu pun kalo univ korg dftar online laa ye..

1. 
Malam nak dftar tu,, siap2 tulis kat paper kosong subjek ape ko ambik sem ni ngan seksyen.. kebanyakkan setiap fakulti dah bagi jadual klas sendiri dan seksyen...tpi x per..korang siap2 tulis.. kan senang,, x de laa menggelabah nnti kan..

2. 
korang siap2 laa bukak internet korg yang laju tu..bukak portal univ korg.. so bile sampai sistem nak bukak tu laju2 korg klik ape yg korg nak..bukan susah pun kan..cume korg kena pantas,,laju,,cepat dan tangkas..

3.
yang akhir klo dah siap tu..cek balik tgok btul2..seksyen ngan subjek...sbb dlu aku penah dftar subjek lain seksyen lain..menggelabah x tentu hal mse tu...huhuhu..dah siap tu bersyukur laa keyh korg da dpt dftar subjek dgn jayanya...

4. 
Ni tips tuk student final year...kes nak dftar elektif..ni mengikut experience aku laa pagi ni..bru jee...ikut laa univ korg kena dftar bpe elektif.. klo uthm 3 subjek wajib ambik tuk elektif.. so berminggu2 laa aku fikir subjek ape yg kena ngan jiwa da nak abis2 ni kan..org sana wassap org sini wassap tnye subjek elektif..subjek mne2 sma je susah ke senang..cuma ikut ape yg korg minat laa kan..klo aku dftar subjek elektif dulu...contoh beratus org minat subjek yg sama..tpi diorg open sikit.. x ker masak tu..sbb tu ada istilah berebut,,kena peka dekat bpe bil terkini yg org da ambik subjek tu..ade je kekadang aku terlepas subjek tgok2 penuh...layan kan je laa sistem ni.. 


Jangan jadi mcm ni wei..haha


in realiti..smpai sekarang pun aku x mandi lagi mengharapkan diorg open banyak sikit..kesian kawan2 lain yg ade x dapat dftar.. nasib baik aku sempat jugak laa dftar ape yg aku nak..sem last berebut dftar subjek..kelakar sungguh...nmpk sgt student bersungguh nak belajar..klo x ..x de laa pagi2 depan laptop kan ..nak daftar subjek je bukan main semua laju...cuba klo result keluar sorg pun x de nk tunggu..masing2 tgok result lmbat2 kan..


tapi kan..aku masih berfikir knp aku diwajibkan ambik subjek advance.. masak bak hang..masak!! subject advance???


ni marah ker?? stress??? hahaha...


okee byee.....


0 Said Something Friend :)