" F l o w e r "

flower
WELCOME TO MY LITTLE BLOG. Dashboard | +Follow


Hai Welcome Here


" Somedays I just have to create My own sunshines :) "

We can chatting here





Survey Camp 2014}
Thursday, February 5, 2015 | 2/05/2015 11:06:00 AM | 0Comment


Hai all,, hari ni aku rajin type entry pasal kehidupan aku aktiviti aku selama aku jadi pelajar ni.. sorry laa dlm blog aku x de cite pasal hot news yg berlaku dlm ngra or luar ngra..semua cite pasal aku jer.. haha! aku x reti laa nak mengupas isu semasa sgt.. isu sendiri aku reti laa,,,lagipun aku da wakil kan blog2 yg hebat tuk mengupas isu2 yg hebat tu semua.. haha.. so korg chill je laa ngan blog aku yg cite pasal aku ni.. jangan muak oke..


Jadi students ni waktu yg  nikmat bila nak cuti sem.. klo tgh bljar klo lain x bukan  mesti fikir bila nak habis belajar pas tu bila ea nak cuti sem.. confirm klo ko buat survey pun kan mmg ramai yg fikir mcm tu kalau masuk belajar balik.. tapi selama aku kat sana cuti sem 3 bulan cuti yg paling panjang  tu aku bole pulak pilih untuk pergi survey camp.. lepas raya konon sesi nak putihkan muke sesi gemukkan kan diri makan kuih raya segala mak nenek rendang,, last2nye aku kena pi survey camp..

ape tu survey camp?? kem mengukur yang wajib students fkaas ambik.. survey camp ni langsung nye selama 1 minggu.. bukan yg mcm korg nampak mcm kat tepi jalan teropong sana sini.. kali ni adventure sikit,, sikit laa.. sebab banyak task, report, calculation,, presentation,, exam yang kami kena buat.. bukan 1 minggu bersuka ria..

Tempat uthm yang tentukan,, kami masa ni buat kat MSN saujana asahan mengadap gunung ledang.. bilik 2 org aircond plus pemandangan mengadap gunung ledang..bilik aku je laa,, bilik org lain aku x pasti pulak pemandangan ape.. 




oke,,, kat sini kami dibahagikan kump .. dlm 1 kump ade laa dlm 5 atau 6 org,,, selama 1 minggu tu jer laa kawan yg present ke kawan yang nak buat keje ke angkat barang ke.. dalam survey camp tugasan yg perlu dibuat banyak.. ada two peg test, levelling, transverse, tacheometry, setting up...semua benda ni kena hantar report ke sketch ke dalam mase seminggu.. akhirnya ade exam dan juga presentation setiap malam.. 

kat sini bukan semua budak kelas sendiri,, sebab waktu nak masuk ni pakai tick je sape cepat die dapat..ada budak kelas mtrix, ex poly,,ex dip,,mcm2 la..selama seminggu acah2 nak kurus kan pergi tempat yang aku nak kena ukur,, bukan semua kawasan sama.. satu saujana asahan tu kami semua jelajah.. port aku dapat kat bhagian pagar pintu depan,, so nak ke sana ke sini bukan dekat jauh-2 sbb berbukit2.. klo waktu kem ni makan tgh ari laa yg tak menentu nye sebab ade yg nak hbiskan kerja bru makan,,, ade yg makan sambil buat kerja.. ikut kump masing2 laa.. sbb kbnyakkan task kena habiskan dalam satu hari.. dari pagi sampai laa ptg.. then malam kena masuk taklimat tuk task lain pastu presentation.. 
macamtu laa rutin harian selama 1 minggu.. sebab dalam berpenat tu kite berkawan cari pengalaman, dan cari ilmu.. 

kalau nak dikatakan sunburn tu yer sgt laa betul..tu x dinafikan.. memang hujan tapi x hujan salu sangat.. klo panas tu panas terik.. so ngadap jer ape yg boleh..

aku tinggalkan sikit gelagat aku kat survey camp..















oke done.. banyak sebenarnya gambar tpi malas nak upload,, haha!! line x sado

tunggu next entry keyh.. :)



0 Said Something Friend :)