" F l o w e r "

flower
WELCOME TO MY LITTLE BLOG. Dashboard | +Follow


Hai Welcome Here


" Somedays I just have to create My own sunshines :) "

We can chatting here





Aktiviti : Khidmat masyarakat }
Thursday, July 3, 2014 | 7/03/2014 12:11:00 PM | 0Comment


Hai all,, sebelum tu aku nak cri-2 list entry aku,, da ke belum aku tulis entry tajuk ni.. okee aku rase belum lagi.. dan story ni berbulan-2 da berlalu means sem lepas jer.. oke ni bukan trip,, ni bukan kem,, ni bukan kursus,, actually ni program aku mase aku ambik kelas kokurikulum sem lepas.. program yg x ramai org hanya seksyen aku jer yg terlibat,, dan satu program yg bagi aku best,, heaven ngan makanan yg banyak,, kenyang,, aktiviti ambik-2 angin jerr.. boleh siap berjalan-2 lgi sambil berprogram..


Straight to the point okeyh,, korang pernah dgr tanjung piai?? or tanjung piai johor?? mcm sama jer kan.. tpi aku rse klo org johor cnfirm pernah jer kan..x pernah tu pnh-2 kan laa eaa..  bermula laa episod kami sbagai pelajar uthm yg ambik kelas koku khidmat masyarakat..sebenarnya khidmat masyarakat ni bukan x best,,bukan setiap masa kite gotong-royong kena ubah mindset tu.. khidmat masyarakat ni lebih kepada komunikasi dengan komuniti masyarakat luar sambil sumbangkan tenaga.. xkira laa tenaga apee sekalipun..
Mase program ni kami buat khidmat masyarakat ala-2 kem… green camp namanye..  green camp di tanjung piai johor yg penuh kayu bakau lebih kurang mcm tu laa.. ni first time aku gi sini hujung benua asia.. teruja beb,, even panas terik mase tu aku tetap selfie kat situ,,, mne bole lepas peluang.. haha..mcm-2 bnde jumpe.. monyet?? bukan-2 ade species lain.. oh aku bru ingat lotong,,, ye betul pas tu segala mcm jenis siput dan segala mcm jenis kayu bakau.. environment nye segar bugar kalau awl pagi..


Dlm stgh hari jer kami bergotong royong kat situ cri bende yg x sepatutnye ade mcm smpah kee.. lebih kurang laa… selebihnya bnyak selfiee jerr dgn pensyarah yg iring… kami kat sini x tido hotel tapi tido homestay mak kuntum..layanan sgt tip top gilerr.. bilik tido aircond masak kami buffet jer cume malam kami buat bbq night dgn angin sepoi2 di johor.. fuhh!! lentok rase makan…  petang tu kami x terlepas buat aktiviti surprise tuk budak-2 seksyen iaitu ikhtiar hidup… copp!! copp aku terkecuali sbb acah-2 fesi bwak first aid.. haha…tpi bukan bermakne aku duk rilex tpi aku kena follow diorg ke mana diorg pergi… tapi x de transport disediakan hanya menggunakan kaki sendiri.. semua peserta di bekalkan dgn tepung ,, bwang dan ape ntah lagi… diorg kena gi ke satu rumah ni laksanakan misi diorg dan beramah mesra serta kena selfie dgn tuan rumah dan hidangan ptg yg di sediakan..



Program tu bukan saje-2 seksa kaki ketuk rumah org  tapi untuk kita praktis mcm mne nak beramah mesra dgn masyarakat yg kite x kenal.. tpi end up misi berjaya.. mcm-2 lagi program yg di buat.. dan penutup cerita kami balik ke uthm dgn penatnye… hehehe

See u next entry :)














0 Said Something Friend :)