" F l o w e r "

flower
WELCOME TO MY LITTLE BLOG. Dashboard | +Follow

Hai Welcome Here

" Somedays I just have to create My own sunshines :) "

We can chatting here

Holiday 2014 !! :)}
Saturday, March 1, 2014 | 3/01/2014 12:51:00 PM | 2Comment

hai morning! berbekalkan kekuatan dan milo kosong di tepi meja.. gagahkan jua aku menaip entry ni (^_^).. ewaahh!! padahal tangan aku dah gatai nak karang citer,,, pokpokpok..

cerita masih panas dan x basi lagi ni.. akibatnya bile cuti mid sem sebulan hari tu x dapat pergi bercuti akibat tolong family pindah barang kat rumah baru .. aku dengan pemintaan terok pada kawan-2 mengajak bercuti bermain air.. mula ajak-2 ayam jer,, tapi x sangka unplan itu menjadi dengan jayanya..

Negeri yang kami cari berdekatan dengan Johor jer sebab kami kan pelajar berhemah..mne mau nak cari negeri jauh2 dengan univ..searching-2 Melaka jer tmpt yg sesuai dgn kondisi holiday yg bajet tuk pelajar-2 yg baru nak membesar ni.. Melaka tu dekat x dekat dalam kurang 2 jam mcm tu baru sampai..

Bermula laa perjalanan kami berlima dgn menikmati pokok-2 sekitar dan keindahan ciptaan ALLAH..

Dalam hati memasing cuma cuci-2 mata jer kan kita ni kat Melaka,,masa tu kami bercakap kat dlm bilik jer..tapi korg fikirkan yg sebaliknye keyh.. (gelok jahat)

Jap-2 sebelum tu,, pepagi kami bangun dah walau terlewat sebenarnya..pulun buat persiapan ni.. Anim buat unplan dgn serta merta .. Jom ke A-Famosa water theme park,, masing-2 membulat mata,, ewahh!! konon terkejut sgt ler tu.. rupanya masing-2 senyum nakal.. tangan laju jer tarik baju-2 semua.. biase laa pompuan kan segala mak nenek kena bawak,, jeling jer tgok kwan-2 usung brang make-up diorg (jeles terok) akibat barang make-up sendiri kena sita dengan mak dengan DR.. Nasib muka masa tu da recovery sikit dan hampir hilang part yg terok (sadis tengok muka sendiri)..kawan-2 bukan main muka bling-2..

Muke acah-2 sweet kunun...
Sangat terbest la katanya.. bila kami melepek jer dlm kete kat seat blkang menyusuri highway yg rasenya tetiba sangat panjang dan lama.. pandang kiri pandang kanan pokok dan pokok.. tanpa persediaan sebelum pergi ke A-Famosa tu kami buat sikit researh dgn pokcik Google dlm kete dgn tahap kljuan internet setaraf kambing berjln mencari keyword A-famosa dan Melaka wonderland.. Kitaorg keliru sebenarnya,, si twin ni nak naik VuVuzela gelongsor yg pling besar di dunia sgt tu..mencri laa antara dua theme park tu.. last,, kami decide pergi A-famosa..cari harga tiket,,exit mana yg nak keluar.. Masa prgi tu hari jumaat,,rasa lapang sikit sebab Johor cuti.. Kami pun tumpang sekaki bercuti jugak..

Sampai da pintu A-famosa.. dalam hati ni bercakap, jangan indah khabar dari rupa jer,, karang menyesal x sudah.. dari luar rasanya kenapa sepi jer tpi bile masuk dalam boleh tahan laa ramainya.. Harga tiket sangatlah murah RM36.00 water theme park + lunch... dapat makan sekali weih.. punyalaa bersuka ria,, makanan pun sedap dan banyak (dlm hati ni berkata rosak diet aku)..

Pertama sekali,, belum lagi nampak rupa air kat dalam..semestinya gadis-2 melayu terakhir akan snap pic setiap pelosok A-famosa yg ada tanpa meninggalkan setiap lokasi yg ada.. Setelah snap ala-2 model dan sebelum kamera mahal semua meletop kami pun end sesi photoshoot kami.. wehuu!! melompat kegirangan bila dapat main air (so childish).. perasan teruja bak hang!!

double triple osem,,

Muke semua gembira tahap kegirangan yg maximum bila naik semua benda yg ada kat situ..yang pasti kami dah pusing theme park tu berpuluh kali..

Kali ni aku nak cite pasal Vuvuzela tu,, Aiskrim terbesar,, muke naik tangga nak ke atas feeling-2 okay jerr.. dah naik tangga satu persatu,, mula longlai penat dengan usung pelampung tube dia.. dah sampai atas sekali highway sebelah kami lalu tu pun boleh nampak.. muka masing-2 menung.. haha.. ketaqq lutut ni,,dalam tube khas tu boleh naik dlm 4 org jer,,,kami ada 5 org so berpecah laa sorg follow group lain.. haishh!! berdebar rasanya mula-2 nak turun,, muka mase tu boleh watlek watpeace lagi,, tpi bila dah sampai naik ke Vuvuzela tu dapat merasai jantung seakan melayang-2... bila buat turunan lebih kurang 90 darjah kebawah dan pusing hmpir 3 4 kali dekat Vuvuzela tu..menjerit bagai nak rak,,mcm nak keluar anak tekak punyalah takot kan,, bru ku rasa cepatlaa sampai,,mcm x sanggup dah.. dan semestinya itu pertama dan terakhir.. hahaha!!

hai encik dino yg hensem !!

ada gelongsor lain,, lebih kurang seram jugak,,ala-2 meremang bulu roma gitu.. tapi gagahkan kaki juga naik fikirkan beli tiket guna duit.. haha.. Bila aku naik dan menjerit bagai nak rak,,hilang suara ayu aku ni.. jam menunjukkan pukul 4 lebih mcm tu bru kami bergerak pulang ke Melaka...

Story pasal bandaraya Melaka,, semua org tahu..before jenjalan tmpat lain singgah Pantai Klebang menikmati Coconut Shake.. kalau pompuan x berjalan x sah kalau x window shopping kan.. lepas jer mandi manda kami pun window shooping sampai laa ketengah malam.. x rase penat tu,,rasa seronok jer berjalan,, bila dah sampai waktunya bru laa rase letih.. Nak balik Univ mse tu memasing dah penat,, so, kami buat unplan overnight kat Melaka..

antara tinggalan prasejarah ..model part time.

Keesokkan harinya,, berbekalan angin-2 Melaka yg mendayu,, kami pergi bandaraya bersejarah untuk photoshoot dan menikmati keindahan prasejarah zaman dahulu.. Kali ni lebih semangat pergi,, sebab berbekalkan ilmu kenegaraan yg dah dapat A++  yg tersemat didada ni boleh melihat dengan  jayanya peninggalan tanpa mulut ternganga kat situ (konon)..  (:

model tangga

Happening bila dapat bercuti dengan bajet yg ala-2 ciput sedut dalam 2 hari 1 malam di Melaka.. Harap next vacation ke tempat lain bersama kawan-2 lagi... walaupun bercuti di dalam negara sahaja,, tapi menikmati keindahan bercuti tu sangat bermakna daripada bercuti yg di negara luar tapi tak mengambil nilai-2 yg sepatutnya  daripada situ.. kita enjoyy !!!

sila peningkan diri anda,,dgn pic kami yg banyak ni

kami berempat

aku,,aniem,,kakcik,,ciksu,,own

Inilah Penguhujung cerita,, terima kasih kerana membaca :)

2 Said Something Friend :)
Muke acah-2 sweet kunun...

double triple osem,,

hai encik dino yg hensem !!

antara tinggalan prasejarah ..model part time.

model tangga

sila peningkan diri anda,,dgn pic kami yg banyak ni

kami berempat

aku,,aniem,,kakcik,,ciksu,,own

Inilah Penguhujung cerita,, terima kasih kerana membaca :)