" F l o w e r "

flower
WELCOME TO MY LITTLE BLOG. Dashboard | +Follow


Hai Welcome Here


" Somedays I just have to create My own sunshines :) "

We can chatting here





Tahniah !! Vs UPSR PMR SPM}
Thursday, March 21, 2013 | 3/21/2013 05:18:00 PM | 1Comment





hai thursday !! hello thursday !! hai disana di situ.. apa khabar?? sihat?? hai silent readers di luar sana juga.. 
(lambai-2 tangan).. berbekalkan keyboard yg x cukup sifat..gagah kan jua update entry baru untuk semua..alahai !! perasan je kan aku nie mcm ade bce blog ni kan.. itu tak penting ,, yang penting aku eppy lalala~~



ape fenomena yang tercetus sekarang nie.. yang menaikkan rating twitter.. rating fb yang ke tahap 10 star..sampai rate limit.. haha.. aku pun termanggu-2 tgok tweet land aku penuh org wish sana org wish sini.. wall fb pun sama naik jugak.. traffic twitter n fb bukan main lagi slow.. kalau tak selalu nye berdesup je pergi.. Blog bukan tak hebat... sama naik jugak entry semua post yang sama..nie baru nak ke petang..dah bersusun aku tgok entry baru benda yang sama.. kita tunggu malam nie,, mesti ada lagi..


okeyh,, okeyh,, bukan aku kuno ye.. aku tahu lah..walau dah tak sekolah.. hari nie result SPM keluarkan..thats why laa penuh je org dekat twitter dekat fb dekat blog..sibuk tweet sibuk update status sibuk berentry insta pun sama..upload result.. wahh !! bukan main.. zaman aku dulu zaman my space aje..haha..nasib baik tak ada dalam 365 hari dalam setahun tu.. tarikh untuk ambik result SPM.. mahu menggeletar lutut budak2 sekolah nak ambik result..


ape2 pun yang tertera dekat result korang tue,, bersyukur lah !! yang x berapa baik tu ade lagi peluang untuk berjaya.. SPM bukan pengakhiran cerita..tapi SPM langkah pertama untuk memulakan segala kehidupan masa akan datang..


TAHNIAH!! TAHNIAH!! TAHNIAH !! kepada yang ambik result SPM hari ni..


dalam UPSR,, PMR dan SPM .. mane mase korg ambik result paling menakutkan mesti SPM kan..kan.. tak yah malu2..dah merasa dulu lah.. mesti ade yang mak cakap.. kalau SPM tak oke sgt pergi kawen.. hahaha !! ade x?? mak korang ckp mcm tue..percayalah mesti segelintir ade cakap mcm tue..


dulu aku ambik result UPSR kat bilik guru besar..teringat waktu PMR..result PMR mak ayah aku ambik..aku boleh cool je tido atas katil,,tak tahu result PMR keluar masa tu..haha..bangun2 tido,,ayah aku call cakap result dah ambik..berdegup jantung masa tu.. tapi rileks lagi okeih..mcm x ade ape2 yang berlaku..kawan-2 sibuk call tanya result pmr aku jumpe mak aku lagi..aku cool je lepak kat rumah.. haha..masa pmr aku duk asrama,,mak aku kebetulan kan ke arah sana pergi laa ambik sekali..balik-2 nah kau..tengok result pmr melompat2 aku..siap ayah aku cakap kalau masa form 3 tak main sgt..straight As dah..nak buat mcm mane kan B je yg singgah kat slip tue..straight B !! aduh...bnyak main sgt dlm kelas.. aku tak bodoh oke.. haha


masa keluar keputusan SPM ..lagi jauh kena ambik..masa tue aku belajar sekolah teknik..bukan dekat dengan rumah aku..jauh sgt..result ambik beramai2 dalam dewan..aku ingat lagi.. sekolah teknik x sama macam sekolah biasa..masa tue ade macam2 kos mcm pengajian awam,,elektrik,,mekanikal,,yang vokasional nye ada auto,,etn,,etk,,binaan bangunan,kfl,,abm.. ade lagi aku lupe.. so,,bersusun la meja2 ikut kelas.. yang guru kelas laa lepak kat meja tue bagi slip SPM..dalam dewan tue penuh laa cikgu2..semua cikgu ade.. so aku pun menapak la ngan mak aku kat dlam dewan tue nak ambik result SPM.. aku pun pergi kat guru kelas aku masa tue..sumpahh cuak !! sape tak takut kan ambik keputusan.. muke tenang je tapi hati bagai tertusuk sembilu.. huu~~~ 


masa tue pulak,, adohh !!! penuh cikgu-2 yang aku kenal,,yang rapat2 ngan aku.. aku pun tersengihh je lah..maaf cikgu !! aku cepat ambik result spm aku lipat dua,,masa tue tak tgok lagi sebab nak tgok ngan mak aku skali.. punye lah kaki aku longlai nak menapak kat mak aku tunjuk result aku.. adoii.. penasaran sungguh rasanye.. dup dap dup dap.. jantung aku mcm lagu dangdut~~ jeng!!jeng!! jeng!!.. aww.. nasib mak aku tak marah... result SPM aku not bad lah.. x ade teruk sangat..bagusnya pun banyak.. tengok slip ade bebrapa A melompat mak aku .. seronok kot..aku pun tak pasti.. 



ingatkan satu keluhan berat dah lepas.. datang lagi satu..cikgu aku panggil..aku pun pergi lah.. bukan main cikgu-2 aku mengomen result aku..tak patut dapat mcm nie la kena dapat mcm nie la.. haha..aku sengih mcm kerang busuk je laa kat situ..mintak simpati !!..ade cikgu yang cakap,,wahh!! bagus x sangka awak dapat result mcm nie la.. ade cikgu tue tgok result yang dia ajar je..akhirnya balik jugak ke rumah.. legaa... menakutkan ambik keputusan SPM..


ape-2 pun keputusan kat slip spm aku..ada yang bagus dan ade yang tak..aku bersyukur..sebab aku berjaya dengan gemilang sekarang nie.. tak semestinya kita tak dapat straight A's kita tak berjaya kemudian kan.. betul x?? hasil usaha cikgu yang mengajar ,, mak ayah..dan kawan-2 yang buatkan kita berjaya kan..


dan pada yang baru ambik result SPM or dah lama tue.. jangan bangga kalau ade A's bnyak kat slip tu bagi sikit kat kawan2 yang tak ade..sian diorg.. huhu~~ tak ade lah.. jangan sombong kalau result korang lagi gempak dri kawan korg,,sebab bukan itu penentu hidup anda..itu baru permulaan langkah..banyak lagi korang perlu hadap untuk kehidupan di masa akan dtg..mungkin org yang x berapa hebat tu akan lebih berjaya ..kita tak tahu kan...ALLAH yang menentukan..


dan pada yang tak berjaya sangat,, tak bermakna kejayaan korang berenti sampai di sini.. wake up !! wake up!! ada kejayaan yang menanti anda..percayalah !!!



sekian bebelan petang dari owner blog..yang baik kata tue boleh ambik.. yang buruk kata tu tinggalkan.. jumpa lagi nanti.. bubbyyee .. 




p/s : masa depan kita,,kita yang akan jayakan..bersemangatlah !!


1 Said Something Friend :)