" F l o w e r "

flower
WELCOME TO MY LITTLE BLOG. Dashboard | +Follow


Hai Welcome Here


" Somedays I just have to create My own sunshines :) "

We can chatting here





Separuh Hati}
Sunday, March 24, 2013 | 3/24/2013 03:08:00 PM | 2Comment




Hello Sunday !! hai Sunday !! hujung-2 minggu nie.. tambah lagi musim cuti sekolah kan.. korang berhujung minggu di mana ?? alangkah bestya dapat bercuti-2  malaysia.. tapi berhujung minggu di blog pun best jugak.. alahaii ~~  lupe pulak satu perkara.. hai silent readers,, hai-2 (lambai-2  tangan)..  korang-2 semua sehat?? Berbekalkan sedikit idea dan jari jemari gebu ,,,ade laa nak tulis slot sedikit sebanyak kat blog nie…walaupun keyboard masih belum berfungsi dgn elok ( alasan lagi kan).. ape entry hari nie?? Entry ape??


“ Putih-putih melati,, merah-merah delima,,
Sape yang baik hati,, pasti ku terima “


Lagu nie salu je bermain kat minda aku.. mungkin sbb lagu nie popular sgt dah kot..ye lah mungkin.. sebenarnya aku x tahu nak taip ape?? Tibe-2 buntu.. tarik nafas dalam-2.. nak letak tajok apa kat entry pun tak tahu.. jom la pikir ramai-2.. boleh?? Sebenarnya bangun pagi tadi aku termenung,,otak aku dah berfungsi pikir bila mata aku start celik.. ape yang aku pikir sebenarnya?? Aku pun tak tahu..  haiyaa!! Tengok nak menaip pun rasa keliru.. ape yang aku pikir sebenarnya.. oh dunia !! maaf lah pembaca entry nie..rasa otak tak berapa stabil.. korang layan kan je lah entry nie keyh.. panjang gila mukadimah aku..


Aku mulakan dengan satu ayat nie..







satu hari..aku sedang berborak-2.. cerita tu cerita ni..mcm-2 kami cerita..sampai aku rase aku hembuskan keluhan yang berat..bukan sebab aku jemu or aku bosan..tapi sebab aku rasa beban sangat ape yang dia tanggung..benda yang besar?? tak-2..sesuatu yang simple tapi complicated.. aku pun pikir.. kalau aku laa aku dah tak larat nak tanggung seribu persoalan dan seribu pertanyaan yang menerpa dalam hati dan otak aku..tapi seyes dia stay cool lagi..mcm mana lah dia boleh sekuat tu?? maybe aku patut belajar dari dia..heee~~


setiap perhubungan pasti ada pasang surutnya kan..aku percaya tu..tapi?? tapi?? tapi?? mcm ada aku cakap..walau cerita dia tapi aku yang rasa sentapnya..betapa sensitif nya hati aku nie .. alahaii ~~ (merenung ke lantai).. 





stop!! jangan jadi macam ayat diatas tu.. kalau ini dah timbul susah la kan..percaya itu kan penting..selagi ada percaya dalam diri ikutlah..dan pemilik separuh hati lagi tu jangan sampai kepercayaan dia hilang..kalau hilang ada 2 jalan je,,satu kau akan menyesal selamanya/sementara dan yang kedua ialah dia akan pergi.. kita kena ingat walaupun dalam friendship selagi hati kita percaya selagi hati itu hati kita mampu untuk berkawan..tapi kalau benda tu pun hilang tak akan kau dapat lihat senyuman dan gelak tawanya selalu.. 


kadang-2 tu kan kita tahu ape yang kita buat ..betul ke?? salah ke?? kadang-2 kita sampai tak tahu pun yang kita dah abaikan separuh hati yang kita miliki tu..apekah die pernah bersedih sebab kita?? pernah kita pikir semua tu.. mesti tak pernah kan.. sebab yang kita tahu..eveything okay !! sebab manusia nie pandai sembunyi segala perasaan..pandai sembunyi segala kemungkinan..setabah nya dia tanggung..sampai kita tak percaya yang die sebenarnya tengah menahan hati je..





perlu kita macam nie?? 


"ketika kehidupan memberi kita seribu alasan untuk menangis,,
tunjukkan bahawa kita mempunyai sejuta alasan untuk tersenyum "


aku rasa patut,, sebab kalau kita cakap pun tak berguna.. die baru separuh hati..mungkin bersama hingga akhirnya ataupun tidak..kalau dia pemilik hati yang kekal..tidak mungkin berlaku..







bukan mudah untuk memutuskan sesuatu perkara.. ia perlu seribu keikhlasan dan kerelaan hati dan ketabahan..bersabarlah selagi mampu,,bertahan lah selagi terdaya..kehidupan bukan mudah tambah lagi dalam perhubungan yang tidak pasti kekal bukan mudah yang disangka..adakah hanya dengan 3 perkataan kita boleh bahagia dan tersenyum sepanjang masa..dan adakah hanya tiga perkataan juga kita mampu beri dia senyuman dan sinar.. tanyalah hati sendiri??




sebab,,,,






dan jika tidak mampu,,,,







kepada pemilik separuh hati kawan-2 ku tidak kiralah anda boy or gil..perasaan semua tidak sama,,tapi naluri itu seiring..


TOLONGLAH !!!






semoga semuanya berbahagia.. tanpa ada sebarang dukacita dan kecewa..kenang selagi ada.. diamlah jika dia sudah tiada..berdoalah memohon ketabahan hati..


kerana,,,




Setiap yg hidup ade jalan yg sendiri and takdir sendiri . Setiap yg hidup akn mati . Setiap hadir akn pergi . Setiap yg belaku ade sbb nye ... Hati yg jujur dgn hidup sendiri . Orang itu adlah orang sempurna .





kepada diriku sendiri ,,, ini termampu untuk kau..



" biar orang membenci,,Tapi kita tetap mencintai,,
dan biar orang melupakan kita,,tapi kita tetap merindui "








p/s : perkataan maaf yang keluar dari mulut kau tu aku tak mampu lagi nak balas dengan penerimaan.. biar lah kau jadikan ini sebagai pengajaran..dan biarlah memberi sedikit kesedaran pada kau..sebab semua orang tidak sama dan serupa..




yang ikhlas : owner blog skyofloveya.blogspotcom

2 Said Something Friend :)