" F l o w e r "

flower
WELCOME TO MY LITTLE BLOG. Dashboard | +Follow


Hai Welcome Here


" Somedays I just have to create My own sunshines :) "

We can chatting here





Zaman kecik-2 ;)}
Wednesday, February 27, 2013 | 2/27/2013 05:55:00 PM | 0Comment

Hai di sana… apa khabar?? Baik??  Sihat?? Sebelum terlupa pada followers baru selamat dtg..pada follower yg lama tue jemput2 lah singgah or komen ke..


Tatkala jari jemari yg gebu dan mulus nie tgh rajin nak taip menaip nie.. marilah kite ber entry baru..haha.. sape yg masih ingat lagi zaman kecik-2 dia ..alahh..zaman budak-2 tu.. cnfirm kan semua org ingt lagi kan,,kan,, toksah tipu klo korg tak ingt zaman kecik korg…Aku pun masih ingat zaman kecik-2 aku waktu tu aku baik sangat .. sgt2 baik.. haha *tgn didada mata keatas*.. mesti korang annoying gile kan aku ckp mcm nie.. scre tibe2 je entry nie kluar sbb aku terdgr pgi tadi lagu jesnita yg exist nyanyi tu dkt radio suria kot..sekejap je aku da lupe..faktor umo da berleluasa ni..


Wktu aku kecik aku nie dikalangan org yg pendiam sikit lah dekat rumah dan havoc di kelas n kat luar..semua permainan aku main..mne de duk umah 24 jam mse tu.. keluar bermain la..ade je bnde nak dimainkan..wktu tu mne ade ingt ape,, masalah pun x ade..enjoy hbis.. klo nak diikutkan saiz aku wktu kecik smalah mcm skrg..org lain lagi besar dan tinggi dri aku… senasib laa dri skolah rendah (T_T).. aku pling kecik..tpi aku redah jugak main,,masa tu hebat..walau masa tu bapak aku paling garang dlm balai polis tu..semua budak2 takut ngan bapak aku..tapi aku chill je sbb aku pling takot ngan mak aku..adoii..skli kena 
cubit..aww…ngeri

Main Barbie doll .. main masak2,,main kawen dah normal tue wktu tadika..aku pernah main semua tue dgn jiran-2 yg sama baya ngan aku,,mmg seronok lah di klngan budak2 kat situ satu tadika dgn aku ..naik je sekolah rendah..lagi ramai kawan kan.. ada jugak kawan yg sama dri tadika..

Pagi pegi belajar .. ptg pulak pegi sklah fardhu ain.. pas tue mengaji ngn ustaz.. itu lah rutin harian aku masa skolah rendah.. huhu.. tpi sampingan tu bnyak..pjg nak cite kebudak2kan kita org dlm kelas..kecoh lah kelas.. wktu aku nakal sikit lah..x ade la baik sgt sopan santun ke ape..melompat sana..lari sana sini..paling bnyak kenangan masa skolah rendah..mcm2 lah..Ada satu ptg aku main buaian ..biaselah buai laju-2..kat situ ada dlm 4 buaian ..semua budak main..diorg buat cabaran klo buai tinggi pas tu melompat pling jauh..die menang..mentality zaman budak2 ape tahu..semua nak main bhaya or x.. so aku pun cop la satu seat buaian..buai la setinggi bole..dgn banggang nye aku ni ..aku pun melompat la..wahh !! hebat weih aku lompat dri buaian yg tinggi tu jauh tu..skali bedebukk.. mmg landing baik punye..tangan singgah dlu tanah..pas tu aku bngun tgok tgn blah kanan aku mcm lembik2..tpi x sakit pun..pas tu aku nangis la..ade pok cikn kwn2 lain bwak aku pergi kat bapak aku..aku pergi klinik jugak ptg tu..tgok2 tgn aku retak..mse tu mmg nangis lah.. ade stu nurse ckp sakit ke..aku geleng kpla..aku ckp aku takot mak aku cubit ,,haha..pas tue aku bwak ke hospital besar..bersimen la tgn aku.. bulan jugak lah..masa tu klo x silap darjah 3 kot..pergi skolah tgn brbalut simen blah kanan..tpi aku baik lagi pergi skolah ari2..mse kecik aku ada bff jugak ramai la..mse makan kat kantin mmber aku tlg belikan mkanan.. seronok weih masa tu..tlg menolong ngan kawan2..mcm2 la..siap diorg main sign2 lagi kat simen berbalut tu..ganass kan aku masa skolah.. haha


Masa skolah rendah..aku x menceburkan diri pun aktiviti kat padang2 ni.. sbb mungkin saiz badan aku kecik berbnding kwan2 aku yg lain..tpi jgn pikir aku kaki bangku ke tangan bangku ke..semua aku reti main wktu skolah rendah..bola jarring..bola baling.. hoki..semua aku pernah main dlm team.. tpi x wakil skolah pun..haha...aku pun malas.. tapi aku hebat kat atas pentas je.. semua event aku ada.. *krrikk* *krrikk* *krikk* .. aish..dlu kat skolah rendah mesti ade pertandingan nasyid laa,,koir laa,,boria la,, persembahan kebudayaan laa,, nari2 la,, hari sukan la..x sah kalau sekolah x ade mcm tue kan.. nak di ikutkan kalau ade bnde ape berkaitan dgn atas pentas mmg muke aku di cop la.. budak2 pun naik jemu asyik muke aku je atas pentas.. aktif aku dekat bnda2 tue lah..semua acara atas pentas..acara dekat padang mmg x ade.. dlu suara aku merdu bak buluh perindu skrg nie je suara dah mcm tiang konkrit.. menyanyi ke menari ke..small matter bagi aku..sbb aku minat.. heee J


Waktu darjah 4 dgn darjah 5 aku pengawas pusat sumber..masa tu pakai bju putih tudung putih kain warne meroon kot..best la jugak.. kena susun buku..eee paling malas..haha..ye la perpustakaan kan senyap..semua budak2 muke sopan je..aku yg kasar nie dgn bnyak ckp mcm tak sesuai pulak..tpi tugas tetap dilaksanakan.. naik darjah 6 aku naik jadi pengawas sekolah yg paling kecik.. haha..mulut aku pasti kecoh..kena jge kelas budak2 bawah kite masa cikgu mesyuarat..darjah 6 masa tu dah otai..dlm bidang koko (kokurikulum) kami geng ambik pengakap..paling aktif dan sgla ajk2 dlm tue semua kami sandang..waktu skolah rendah pengakap ikut lencana2 kan..lencana gangsa..lencana perak..lencana emas..rambu..mcm tu la aku pun x ingt sgt..tapi aku tahap sampai lencana perak je pergi berkhemah..nak sampai emas dah nak upsr..so kena la lupe kan hasrat murni tu.. klau pngakap masa skolah rendah buat perkhemahan mesti dekat sekolah org lain ..tido dlm kelas..kne buat buku la pe la..adoii..


Sekolah rendah tahap aktif aku paling maksimum.. *krikk* *krikk**krik* (klo aku ckp aku hebat je mesti bunyi ni kluar) .. cikgu hantar pergi perkhemahan integrasi skolah rendah pringkt daerah dkt kuala woh, tapah.. dri skolah rendah jiwa aku dah kental dan kebal pergi berkhemah2 ni.. mungkin aku nie pelajar terbaik sekolah rendah kot.. *krikk**krikk**krikk* .. haha.. cikgu boleh hantar pergi kursus upsr dekat upsi..seronok lah zaman sekolah rendah.. event pun banyak tambah lagi kalau raya wktu skolah rendah..makan beramai dekat kantin skolah siap sorg stu bawak kueh raya dri rumah.. mkn ramai2 kat kantin dgn cikgu..tapi kalau bab merentas desa..bnde paling malas nak berlari beria2..tapi aku x laa tempat last sekali eaa..ade lagi tertinggal dekat belakang..


Nakal x nakal masa skolah rendah..pergi fardhu ain pakai seluar track kat dlm ..haha.. motif nye?? Nnti aku cerita.. habis je fardhu ain..aku pergi mengaji kan..masing2 naik basikal kayuh laju2 nak cepat sampai kat depan ustaz..aku masa tu dah baca al-quraan..sekolah rendah lagi aku dah khtam al-quraan..alhamdulilah.. dah habis masing2 pecut mcm formula 1.. pergi main kat padang sepak takraw..rilex je campur geng budak laki ngan budak pompuan..main rondess..mcm baseball tu..itu laa motif aku pakai sluar ..pas tue aku bole main..main laa sampai nak ke maghrib.. pukul bola sana sini..sampai terbang ke rumah org.. baru aku balik rumah.. setiap ptg aku main.. ade jugak benda lain aku main.. mcm dekat fardhu ain darjah 6 ade la kami ikut kumpulan marhaban..pergi umah kenduri dpt la duet ikut guru besar skolah rendah.. jgn sangka kami baik kat skolah fardhu ain.. main tetap main.. main batu seremban dlm kelas smntra tunggu ustazah n ustaz dtg.. main lari2.. mcm2 laa.. klo dlu ustaz or ustazah masuk kelas bawak rotan.. huuu~~


Nak dijadikan satu cerita kami main lah nyorok2 dlm kelas..smntra nak tunggu ustazah dtg ni.. satu kelas sepakat nak main.. main dalm kelas tue je..ade satu kawan perempuan kami jadi lah tukang mencri kami suruh die kire dlm 100 bru boleh cri.. dlm main2 tu.. tibe2 ustazah dtg..kami yg tgh menyorok nie semua duduk tempat masing2.. tapi budak yg tgh mengira tue.. masih mengira lagi.. satu kelas diam dgr dia mengira sampai ke 100 padahal ustazah ade sblah die da.. sampai die x perasan.. elok je die naik kan kpla terus lari dgn muke terkejut.. satu kelas gelakkan dia..semua buat bdoh jee x nak bagi tahu ustazah dtg.. hahaha.. nakal gile..


Spe pernah kena denda dulu?? Aku pernah kena.. tak bole lupe sampai skrg.. bile aku lupe bwak buku BM,, cikgu yg ajar aku BM nie cikgu laki.. dia jenis pendiam sikit lah..darjah bpe tak ingt.. spe x bawak kena diri belakang kelas itu normal.. bile die suruh denda yg x bawak buku cium dinding dekat blakang kelas sampai habis kelas die .. itu x boleh tahan.. haha.. sampai skrg aku ingat lagi.. cikgu2 skolah rendah aku boleh tahan laa garang2 jugak..cikgu math laki lagi lah wktu drjah 3 kot..die buat soalan beratus2 kat board suruh kitaorg jawab..buat homework..x siap or x dpt jwb kena cubit.. ngeri woi.. majority dlm kelas tue semua pnh kena..haha..hensem tapi garang..adoii..mne  nak sempat kan dlu buat math manual tgn terkial2 la nak kira nak darab semua..klo gune kalkulator sainstifik mcm skrg cnfirm 2 minit bole jawab..kan,, kan.. klo korg kat tmpt aku cnfirm perasaan yg sama jugak


Kenangan waktu kecik paling best.. itu aku sokong..bnyak lagi kenangan itu sbhagian slpas ditolak ditmbah… next entry mungkin zaman aku dah besar sikit…zaman sekolah menengah mungkin.. atau zaman2 yg lain..selamat membacaa…  terima kasih..buubbyeee












       
penulis cerita : dari owner blog  



0 Said Something Friend :)