" F l o w e r "

flower
WELCOME TO MY LITTLE BLOG. Dashboard | +Follow


Hai Welcome Here


" Somedays I just have to create My own sunshines :) "

We can chatting here





SuShI oH susHi !!!}
Tuesday, May 17, 2011 | 5/17/2011 01:02:00 AM | 0Comment

entry kali nie...
mesti korg thu kan..berkaitan dgn SUSHI...

aduuhh...nie awokk nak kabor kali prtama memakan sushi....
fuuhh!!! mai kite lyn nie entry kayh...

spew2 yg salu mkn or pnh mkn..mesti ckp awook nie terpehape kan...
atew..ade awook kesah!!! awook sje nak share2...
huhu..

aku nie seorg yg taksub jugak laa lebih kurang dgn korea...
tgok jew laa page blog nie...ade kan mamat oppa yg shahdu lagi cute..haaha!! tpu bukan tue aku nak cite...aku nak cite kali pertama aku membeli dan memkn sushi...

pergghhh!!! aku punye merengek2 dekat mak aku nak sushi...nak sushi..nak sushi...mak aku buat dono...ckp nnti..n nanti...aku pent ler menunggu..ari2 aku ckp ngan mak aku nak mkn sushi...
sbb pertama aku tringin nak mkn..aku nak rse mcm ne org korea makn sushi..aku tgok lexx jew..mcm sedap jew kan...nie kes terpengaruh laa aku nie..hahahaa
lagipun mknan tue mcm comel n kecik2 jew...dan berbalut2...mcm satu gulungan...x salah kan nak cubew...

last2 nyew,,kakak aku blik dgn kwn die dri ipoh ke tluk intan..aku pun ajak akak aku kluar..mule2 pewot aku nie trgin nak mkn MCD ,,tpi aku bru pas mkn mCD..so,,aku beralih arah ke sushi...nak try..server2 harga..tgok catalog tentang sushi..first pndgan aku...nYUMM~~ nYUMM~~

pas tue aku pun memilih laa sushi yg terbentang dpn mata aku,,huiihh!!! payah nie..rse nak beli sume jew..tpi takot x lalu mkn jewp...sebab benda nye mcm sume nye sedap2...n aku ambik aku rse berkenan dan mengeliurkan je bnda tue sambil membayang cite korea yg memakan nyew...hahahaaha...konon ...

dah2 siap bayar tuew...aku pun balik umah terus....ade mcm bau tak enak jew...so,,aku pun diam laa...
sampai laa umah,,aku trus g dpur ambik pinggan,,excited laa katakan nak mkn..wat pertama kli lak tue kan..
so,,aku bukak wasabi ,wasabi nie mcm sos yg berwrna hijau..pas tue kicap soya..mcm wrne kicap...
aku ambiklaa satu roll sushi aku try...mule lak tyme tue dtg nye mood korea aku dlm pala nie...membayang2kan makn di taman sakura..hampehh!!!hahahaha....

aku pun try mkn sikit...eeuuu...aku pun wat muke x leyh blah..mcm nie rsenyew...hahaha!! pas tue akak aku ckp cube try wasabi,,,aku colek laa sikit wasabi tue..aku pkirkan pedas..aku tgok org korea mkn cm pedas2 jew kan..pergghh!!! rupenye rase pahit gile...mcm lain mcm..tekak aku mule lee kembng n meloyakan...
pas tue aku buang..tak snggup den nak mkn yop....huhuhu

pas tue aku try mkn roll sushi yg lain..boleh laa masuk sikit...sebenarnye die sedap tau...sebab die pulut yg dibaluti dgn isi ketam laa udang laa...yg membuatkan org yg pertama mkn rse nak muntah ialah die punye balutan roll tyue...dipanggil "nori"...nori nie sejenis kepingan rumpai laut..die yg membuatkan aku mkn rse x sedap..rse mcm nak muntah pun ade...sebab bwu die yg kuat...dan rse nye yg terlalu menekan dkt lidah...

so,,aku pun apew lagi..letak terus benda tue...eee....nak muntah aku rse...hahahahha!!! pas tue mak aku try mkn...mak aku pun rse yg sama...disebabkan nori tue yg membuatkan x sedap...adoooii..mcm ne aku nak blajar or bercuti or bulan madu kat korea nie klo mkn sushi pun x pndai..hahahahaa

tpi x pew..satu pngalman yg aku rse hebat gile kan..at least aku pnh mencuba walaupun rase nye terpehape..lepas gak hajat aku nak mkn sushi....hahahaah!!!!

SUSHI OH SUSHI !!!!!!!!!!!!




0 Said Something Friend :)